3 redenen om voor server side tagging te kiezen

3 redenen om voor server side tagging te kiezen

Er is steeds meer gaande met betrekking tot online data tracking. Hard nodig, want op die manier kan men meer inzicht krijgen in het gedrag van bezoekers van hun website. Dit betekent dat websites verder geoptimaliseerd kunnen worden naar de wensen van de bezoeker. Dit heeft ook veel voordelen voor de website-eigenaar. Hij is niet alleen in staat om meer conversies te genereren, maar ook om controle en flexibiliteit over de datastructuur te krijgen. 

Toch is nog lang niet iedereen bekend met de voordelen van server side-tagging. Want wat houdt dit precies in? En waarom zou je hiervoor kiezen? In dit artikel vertellen we je alles wat je moet weten en geven we drie goede redenen om dit ook op jouw website te implementeren. 

Wat is server side-tagging? 

Server side-tagging is een nieuwe manier om data te tracken. Internet browsers blokkeren tegenwoordig standaard veel informatie die jij juist goed zou kunnen gebruiken bij het optimaliseren van je site. Door het plaatsen van deze tags, zorg je ervoor dat deze informatie toch door kan komen en ook op de juiste plek terechtkomt. Dit is een goede oplossing als je merkt dat Google Analytics op dit moment de resultaten minder goed kan doormeten. 

Met behulp van server side-tagging zorg je ervoor dat je over voldoende informatie over het bezoekersgedrag beschikt. Hierdoor ben je in staat om je site verder te optimaliseren en loop je niet onnodig metingen mis. 

Maar waarom zou je server side-tagging nog meer implementeren? Wat levert het exact op? Hieronder volgen drie goede redenen. 

3 redenen om voor server side tagging te kiezen

1. Geen invloed op de snelheid van de website 

Door de jaren heen zijn er al verschillende methoden ontwikkeld om data te tracken. Veel van die methodes zorgden er echter voor dat websites langzamer werden. Hoe meer tracking, hoe meer impact dit had op de laadsnelheid. Dit is natuurlijk juist iets wat je hoopt te vermijden. De laadsnelheid heeft immers ook grote invloed op de gebruiksvriendelijkheid en op hoe goed jouw site scoort binnen Google.

Server side tagging is een goede manier om data te tracken en tegelijkertijd de laadsnelheid minder te beïnvloeden. Dit komt doordat de tags in de server worden geladen. Hoeveel winst dit voor de laadsnelheid zal opleveren, is geheel afhankelijk van de website. 

2. Data beter beschermen 

Ook levert het voordelen op voor de veiligheid. Als website-eigenaar ben je verantwoordelijk voor het beschermen van de data. Wanneer de data door de apparaten van de gebruiker gaat, loop je een groter risico voor potentieel misbruik. Dat is niet meer het geval wanneer dit enkel in de eigen server terechtkomt. 

3 redenen om voor server side tagging te kiezen

3. Conversies verbeteren 

Het grootste voordeel van server side-tagging met behulp van https://www.adpage.io/ is uiteraard dat je hiermee de conversies kunt verhogen. Bezoekersaantallen zeggen immers niets over het succes van de site. Als je heel veel bezoekers ontvangt en het niets oplevert, dan is het belangrijk dat de website verder geoptimaliseerd wordt. Dat lukt alleen als je meer inzicht krijgt in het gedrag van de bezoekers. Daarbij komt server side-tagging zeker van pas. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *